Nawet najbardziej bezpiecznie jeżdżący kierowca musi się liczyć z tym, że na drodze mogą się zdarzyć nieprzewidziane sytuacje, które stworzą zagrożenie. Nawet jeśli my stosujemy się do wszystkich przepisów, jeździmy z określoną prędkością, inni kierowcy mogą się do zasad bezpiecznej jazdy nie stosować. Coraz więcej wypadków powodowanych jest przez nietrzeźwych kierowców, rozwijających - niezależnie od warunków panujących na drodze - zawrotne prędkości.
Z tego też względu, kierowca samochodu musi mieć oczy niemalże dookoła głowy i kontrolować sytuację na drodze nie tylko przed, ale i za sobą. O ile kontrola tego, co dzieje się przed samochodem nie należy do trudnych, o tyle wszystko to, co dzieje się za samochodem jest trudniejsze do zarejestrowania.
Z tego też względu, w każdym samochodzie niezbędny staje się montaż lusterek. Lusterka samochodowe to te elementy auta, które pozwalają na bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę.
Aby mogły właściwie spełniać swoją funkcję, muszą być nie tylko sprawne, lecz także odpowiednio wyregulowane. Regulacja dotyczy zarówno lusterka wstecznego, jak i lusterek bocznych.
Przed rozpoczęciem jazdy, każdy kierowca powinien sprawdzić, czy lusterka ustawione są w taki sposób, który zapewnia najlepszą widoczność. Lusterko wsteczne musi obejmować swoim zasięgiem całą tylną szybę samochodu, natomiast lusterka boczne powinny uchwycić fragment boku naszego auta.
Nawet najlepiej ustawione lusterka nie obejmą jednak wszystkiego tego, co dzieje się wokół pojazdu. Miejsca, których lusterka nie są w stanie ogarnąć, fachowo nazywane są "martwym polem".
Martwe pole jest więc całym obszarem wokół pojazdu, którego nie ma szans kontrolować kierowca podczas jazdy. Odpowiednio dobrane lusterka, szczególnie nowocześniejsze modele lusterek samochodowych ze zwierciadłem asferycznym, pozwalają w dużym stopniu efekt "martwego pola" minimalizować.
Jest to możliwe dzięki specjalnej budowie takich zwierciadeł. Lusterka asferyczne mają zwierciadła składające się z dwóch sfer, co znacznie ułatwia widoczność. Zewnętrzna krawędź lusterka samochodowego jest lekko zakrzywiona.
W ten sposób, lusterka samochodowe pozwalają lepiej kontrolować sytuację na drodze. Starszym modelem lusterek samochodowych są lusterka ze zwierciadłami sferycznymi. Lusterka sferyczne dają obraz powiększony, co z jednej strony poszerza zakres widzenia, ale z drugiej nie eliminuje w pełni zjawiska martwego pola.
Kierowcy początkujący, często nie mogą przyzwyczaić się do tego, by dobrze oceniać odległości obserwowane przez lusterko i porównywać je z obrazem rzeczywistym. Wyczucie jest tu niezmiernie ważne, a to przychodzi wraz z doświadczeniem.
Jeśli już uda nam się przyzwyczaić do patrzenia przez lusterka, nie będzie problemu z bezpieczną jazdą. Oczywiście, nie wolno zapominać o tym, że tylko odpowiednio wyregulowane lusterka mogą zapewnić komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Nie ma jednych, fabrycznych ustawień uniwersalnych, dzięki którym każdy kierowca będzie mógł dobrze orientować się w obrazie widzianym w lusterku. Lusterko należy sobie samodzielnie ustawić. Dotyczy to zwłaszcza lusterek wstecznych, które muszą być dopasowane do wzrostu kierowcy.
Przed ustawieniem lusterka, należy odpowiednio wyregulować siedzenie. Jeśli do tego dojdzie odpowiednie ustawienie lusterek bocznych, martwe pole zostanie wyeliminowane. Różne dodatkowe udogodnienia, jak fotochromatyczne powłoki czy podgrzewacze, wpłyną na większy komfort jazdy.
Pojęcie martwego pola a sferyczne lusterka samochodowe
Lusterka samochodowe mogą mieć różne rodzaje zwierciadeł. Te asferyczne w największym stopniu eliminują problem martwego pola, czyli obszaru, którego kierowca nie widzi w lusterku.
Dodatkowe wsteczne lusterka samochodowe.
Dodatkowe lusterka samochodowe do obserwacji tego co dzieje się na tylnym siedzeniu, mogą zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Wyłącznie dobry doktor czy terapeuta posiadający ogrom wiadomości w kwestii medycyny dzisiejszej i medycyny naturalnej może odpowiednio ułatwić osobie wymagającej kuracji.
To może sprawdzić wyłącznie system antyplagiatowy, jaki ma każda uczelnia w Polsce. Jak pracuje tego typu system antyplagiatowy? Działalność dyplomowa - licencjacka czy też magisterska - udostępniana jest w modelu elektronicznej.
Kolejne części składowe systemu podlewania połączone są z trochę większym kosztem jednak z dużą pewnością najkorzystniej czasowo i finansowo wyjdzie realizacja kompleksowa.